torsdag 20. februar 2014

Halfterm

Hei alle sammen!
Tenkte at dere kanskje fortjener en oppdatering på hva som skjer her i England. Først av alt kan jeg fortelle at vi har " halfterm break" for øyeblikket, men det betyr også en god del med jobbing fordi vi får ekstra med lekser mens vi har fri/ferie. Så det er for det meste hva jeg har gjort denne uka, men det betyr ikke at det er det eneste jeg har gjort. Giulia, Johanna og jeg har hatt vært på Starbucks i Wolverhampton 2 ganger bare snakket, spist kake og nyt forskjellige drikker derfra.
I tillegg har jeg også vært en tur i Manchester sammen med Giulia, Sofia, Eloina og rundt 10 andre utvekslingselever som jeg faktisk ikke kan huske navnet på. Obs! Jaja, det var alt for mange navn til å huske alle, men det jeg husker er at alle de andre utvekslingselevene kom fra Sør-Amerika og snakket spansk nesten hele tiden.
Vi brukte tiden på å besøke Fotball museet som faktisk var ganske kult selv om jeg ikke er veldig interessert i fotball. Det viste oss fotballens historie, både det gode og det dårlige med den.
Den dårlige siden av fotballens historie er alle slåsskampene som har kommet ut av konkurranseinstinktet til fansen. Mange liv har gått tapt og mange har blitt skadet.

Resten av tiden splittet vi opp hvor noen bestemte seg for å besøke "Old Trafford" for å besøke museet der og få en tour, mens vi litt mindre fotballinteresserte bestemte oss for å gå litt rundt i byen og besøke noen butikker selv om det faktisk ikke ble så mye shopping. Manchester er en veldig fin by, men også veldig lik Birmingham siden de er begge industribyer. Hovedtingen med Manchester er nok fotballen og utenom det er det egentlig ikke så mye å se. Men noe fant vi da.
 Manchester Katedral


 - Emilie Helmine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar