mandag 3. februar 2014

Stratford-Upon-Avon

Hei alle sammen!
Tenkte bare jeg skulle oppdatere dere litt. På lørdagen var vi (Giulia og jeg) i Stratford-Upon-Avon med 3 venner, Johanna (tysk), Eloina (mexikansk) og Michela (italiensk). Staratford-Upon-Avon er stedet hvor William Shakespeare både ble født og døde. Jeg regner at jeg ikke trenger å forklare mer om hvem han var i og med at alle kjenner til Shakespeare (også skald "skalden") og skuespillene hans sånn som "Romeo og Juliet", "Hamlet" og "Macbeth". Så vi tok en tur tilbake til 1564 året Shakespeare var født og besøkte huset han ble født og vokste opp i, som han senere endret til en pub/hotel som en venn av han styrte og Shakespeare bare plukket opp pengene.
Her oppe bodde lælingene til Shakespeare familien. De jobbet ute i bakhagen i løpet av dagen med å forberede læret før det ble sent inn til butikken hvor mennene i Shakespeare familien, inkludert William, omgjorde det til hansker, vesker, etc. som ble solgt i butikken.
Dette er hvor de tror rommet til William og brødrene hans var. De hadde senger i forskjell fra jentene som måtte sove på gulvet og som de ikke brydde seg så mye med.
Dette er rommet de tror at Willam Shakespeare ble født i og med at det er strategisk plassert slik at det gir spedbarnet størst mulig sjanse for å overleve. De kledde guttene opp i kjoler fremtil de fylte 4-5 år slik at de onde åndene skulle la barnet være i fred for de var bare interessert i guttebarn og lot jentebarna være i fred. Det var også viktig at foreldrene sov sittende. En av grunnene var at djevelen ikke skulle ta sjelen deres, fordi de trodde at hvis de sov liggende ville djevelen ta sjelen deres.
De måtte bare prøve ut hattene fra 1600-tallet
Eloina, jeg og Johanna utenfor Shakespeare huset

Det var utrolig fint der og jeg fikk vite mye nytt om Shakespeare. Tror faktisk at jeg vil si at det faktisk er mer koselig enn Oxford.

Spørsmål? Kommentar?


-Emilie Helmine <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar