fredag 14. februar 2014

Hjelpesløs?

Hei alle sammen!
Så nettopp noen filmer på YouTube av sult og nød i Afrika som fikk meg til å tenke. De fikk meg til å føle meg så hjelpesløs. Hvorfor kan vi ikke hjelpe alle? Hvorfor kan vi ikke redde verden?

Disse to filmene får i alle fall meg til å tenke over igjen før jeg klager på noe. Selvsagt så er ikke alt perfekt, men er når er det det? Er det noen gang perfekt i det hele tatt? Men hva har egentlig vi å klage over? En dårlig hårdag? For mye lekse? Vi er i alle fall heldig som har skole, som får utdanning. Alt er ikke perfekt, men vi overlever. De heldig av dem får lov til å dø. Mange av dem er helt alene ingen familie, ingen mat, ingenting. Hva har de egentlig å leve for når de ikke er håp?
Jeg kunne ikke stoppe tårene fra å trille når jeg så disse filmene. Jeg kunne ikke stopp meg selv fra å tenke "Hvordan kan jeg hjelpe?"

Håper disse filmene gjorde like stort intrykk på dere som de gjorde på meg. Ta dere tid til å tenke over hvor heldig vi virkelig er.

Ha er fin Valentins dag. Var ikke meningen å ødelegge den med slike tanker, men kanskje istedet gjøre den bedre hvis man setter mer pris på det man har.

Hva tenkte du når du så de filmene?

-Emilie Helmine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar