onsdag 4. september 2013

Innskrivning

Hei!
I dag har Giulia og jeg vært en tur på skolen for å bli "innskrevet". Vi fikk bestemt fag og ble vist rundt på skolen. Det kommer til å bli veldig vanskelig å finne fram der. Den er veldig stor og vi har ingen form for kart eller noen ting. Eneste vi vet er at klasserommene som begynner på 0 er i første etasjen, 1 i andre etasjen og 2 i tredjeetasjen. Det viste seg også et det er en annen utvekslingselev som går på skolen sammen med oss hun er tysk og heter Johanna. Hun bor tydeligvis ikke så langt fra oss.
Så til fagene. Jeg skal ta engelsk, sosiologi, matte og psykologi. Blir tydeligvis nødt til å lære meg spansk selv, men det går nok bra. Matten jeg skal ta er på det lavere nivået og vil nok dermed fungere som 2P hjemme i Norge, siden jeg har 3 timer matte i uka. Skoledagen fungere slik at vi har et fag de 3 første timene og et annet fag de tre siste timene av skoledagen. Vi har noen fritimer, men må møte på skolen kl. 08:40 og være der til 14:55 hver dag uansett.
Dette er en skisse over skolen min. Så det er et stort område om mye å sette seg inn i. Og jeg må bli vant til å kalle lærerne mine for Sir/Mr. og Miss/Mrs. Istedet for bare fornavnet deres som vi gjør i Norge. Men alle lærerne virket veldig snille, humoristiske og forståelsesfulle.

Har dere noen spørsmål er det bare å spørre så skal jeg gjøre mitt beste på å svare på dem.



-Emilie Helmine <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar