tirsdag 3. september 2013

Mine første dager

Hei alle sammen!
Jeg må bare beklage at jeg ikke har oppdatert dere tidligere, men det har skjedd så mye siden jag kom hit at det ikke har blitt tid. Så jeg tenkte at nå som jeg har tid kan jeg fortelle dere alt som har skjedd de siste dagene.
Jeg forlot Harstad kl. 06:35 på lørdagen og kom til flyplassen først kl. 5. Men da hadde jeg vært nødt til å skifte fly i Oslo og Amsterdam før jeg fikk kommet meg til Birmingham. På flyplassen ble jeg møtt av verstfar, Paul, og i vertshjemmet ventet verstmor, Julie, og Giulia, den andre utvekslingseleven fra Italia. De er alle kjempe hyggelige og jeg tror jeg kommer til å få et fint år her.
Vi fikk ikke gjort så mye mer på lørdagen siden jeg var veldig trøtt og kunne godt kjenne at jeg hadde jetlag. Så jeg endte opp med å legge meg allerede kl. 8. Jeg hadde vært oppe tidlig, reist lenge og det var så mange inntrykk å ta innover seg.
På søndagen tok vertsforeldrene våre oss med inn til Wolverhampton for å få se den byen. Den var bare 45 min unna og en mye større by enn de jeg er vant til. Vi var innom et veldig stort senter hvor vi fikk kjøpt noen småting vi trengte og bare sett oss rundt. Resten av dagen tok vi det rolig, så på X-factor og tok enda en tidlig kveld.
I går, mandag 2. septemper, skulle vi egentlig skrives inn på skolen. Derfor var vi oppe tidlig tok på oss smart klærne vi må bruke på skolen og tok bussen sammen med verstmor til skolen. Når vi kom dit var det veldig tomt og vi fikk vite at innskrivningen hadde egentlig vært forrige uke, men at de andre ville bli skrevet inn på onsdag. Dermed må vi tilbake til skolen på onsdag for å bli skrevet inn, bestemme fag og møte noen av lærerne. Siden vi ikke fikk gjort det vi kom til skolen for bestemte vertsmor seg for å vise oss Walsall, som er den nærmeste byen. Vi var der for å få ordnet et SIM-kort til Giulia og en paraply til meg.
På ettermiddagen var været alt for fint til å sitte inne så vertsforeldrene våre tok oss med til en plass ute på "landet". Til en bar som lå nært den av de mange engelske kanalene. Dermed fikk vi tatt litt bilder og sett at de har noe natur i området også.
 Vertsforeldrene våre har en rød Mini som man kan ta av taket på så vi tok oss en tur i sola uten tak. 



-Emilie Helmine <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar