torsdag 29. mai 2014

Hjemme igjen

De siste 2 ukene mine har vært fullstappet med ting. Little Mix konsert, 50-årsdag, fire eksamener og familien min som kom over for å plukke meg opp for å dra hjem. Så ja nå er jeg hjemme. Jeg kom hjem på tirsdagskvelden og brukte vel mye av gårdagen på å pakke ut og få et overblikk over hva som har skjedd her hjemme det siste året, selv om det ikke er så mye.
Det er veldig rart å nå være hjemme igjen. På et vis litt som om jeg ikke var borte i det hele tatt. Litt som om ingenting har skjedd og jeg er tilbake til hverdagen min her i Harstad. Selvsagt er også ting litt forskjellig. Jeg vet at jeg har vokst på denne opplevelsen. Det er kanskje ikke noe alle ser med en gang, men jeg merker noen forskjeller selv og det må vel stå for noe.
Det har i alle fall vært godt å se noe familie og venner igjen og jeg regner med at jeg blir å se enda flere den neste få dagene. Det er først når man kommer hjem at man innser hvor mye man har savnet små ting som bare det å ha iskaldt vann eller kunne bruke en ostehøvel. Selv om jeg også innser hvor mye jeg satt pris på folkene jeg ble venner med i England, spesielt Giulia og Johanna. Det er så rart å ikke ha i alle fall en av dem rundt meg nesten hele tiden. Jeg kjenner også på at jeg savner England allerede, men aller mest de folkene der som nesten har blitt som en familie for meg. Det føles ut som jeg ikke bare har en lillesøster lengre, men 2 lillesøstre og en tvillingsøster. Jeg vet at det også er slik det kommer til å bli værende. Vi kommer alltid til å være nære hverandre uansett hvor langt unna hverandre vi er. Det sies jo at "distance makes you stronger" og det er akkurat det jeg tror vil skje med forholdet vårt.



- Emilie Helmine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar